KPI són les sigles de Key Performance Indicators, o sigui, indicadors clau de rendiment.
Són mètriques que s’utilitzen per quantificar els resultats d’una determinada acció o estratègia en funció dels objectius que s’hagin predeterminat i es vulguin aconseguir.
Els KPI són fonamentals al món del màrqueting online ja que ajuden a millorar el engagement dels continguts d’una web o a augmentar la reputació online d’una empresa entre unes altres. La clau està a utilitzar els KPI més adequats per a cada acció que anem
a prendre ja que, si no utilitzem les correctes no podrem mesurar de la manera més fiable el resultat de les nostres accions.
Cada empresa ha d’identificar els seus propis KPI’s i han de ser: mesurables, assolibles, rellevants i ajustar-se a uns terminis de temps raonables.
Hi ha una llarga llista de KPI’s però us parlarem d’alguns dels més importants per fer un bon mesurament:
-En els KPI d’i-commerce són molt importants els indicadors que ens donen la informació de la taxa d’abandó del carret, ja que una taxa elevada pot significar que la web no de la suficient confiança al client.
-també és important saber la quantitat de producte que els usuaris compren, ja que si la mitjana de quantitat de producte que adquireixen és baix en relació a la quantitat de producte que es ven, hem d’esbrinar si estem venent els productes de forma adequada
-És fonamental analitzar el tràfic del teu web, saber quants usuaris nous ens han visitat, per així optimitzar les estratègies i seguir atraient tràfic
-Cal analitzar també els diferents canals pels quals ens arriba el tràfic i depenent dels objectius que vulguem aconseguir caldrà potenciar uns o altres canals
-Les eines de social mitjana, com els indicadors d’interacció,indicadors d’influència, indicadors de popularitat i indicadors de qualitat, són molt importants dins de la nostra estratègia de màrqueting digital ja que, faran molt més eficaços el treball del community manager
Hem de revisar periòdicament aquest tipus d’indicadors perquè si les circumstàncies competitives canvien, els KPI han de canviar també, per tant aquestes claus de rendiment tenen un impacte significatiu en els denominats factors “clau d’èxit” de l’empresa pel que cal donar-los la importància que es mereixen.