Les xarxes socials professionals són eines cada vegada més útils i imprescindibles al món laboral.
Les xarxes socials com ja tots sabem són plataformes de comunicació que connecten persones amb persones, marques amb marques i persones amb marques, sense límit de barreres geogràfiques en un espai digital “*prediseñado”; Són un gran avanç per a la tecnologia ja siguin para particulars i professionals.
En aquest article ens centrarem a les xarxes socials professionals i més concrétament en LinkedIn. Aquestes xarxes estan dirigides a un públic que desitja impulsar la seva vida professional i tenen un objectiu principal, que els seus usuaris realitzin networking: és a dir que intercanviïn informació, creuen contactes i estableixin relacions amb persones que comparteixin interessos professionals comuns o els ajudin a impulsar la seva carrera professional, per tant, aquestes xarxes s’orienten a un objectiu pràctic. Els professionals poden trobar en elles un mitjà perfecte para (re)orientar la seva carrera, i les empreses una potent eina per reclutar talent i obtenir nous clients i socis.
Avui dia la xarxa professional que compta amb més nombre d’usuaris és LinkedIn, va ser fundada al desembre de 2002 i llançat al maig de 2003, va ser creat principalment per ser una xarxa professional. Al març de 2013 disposava de més de 200 milions d’usuaris de més de 200 països.
Aquí us deixo uns consells per destacar en LinkedIn i que el vostre perfil es vegi més professional:
-NOM
Evita els diminutius i malnoms, ja que pots utilitzar-los a les teves xarxes socials entre amics aporta poca serietat al sector professional. Millor utilitza el que surt en el teu DNI.
-FOTO DE PERFIL
Opta per una foto en la qual se’t reconegui perfectament (que no sigui una foto retallada en la qual se’t vegi d’una forma poc apropiada). En la teva foto se’t té a veure en actitud confiada, natural i vigila el fons (que sigui el més neutre possible).
-MODIFICA EL TEU TITULAR
Em refereixo al paràgraf que indica a què et dediques i que es veu alterat per defecte cada vegada que canvies d’ocupació, per exemple, si treballes en una empresa de gran prestigi en el teu sector convé que aparegui en la teva descripció, en cas contrari opta per una mica més general com la teva titulació acadèmica.
-UBICACIÓ
No et tanquis portes i tria una ubicació més genèrica.
-PRESENTACIÓ
Redacta un bon text de presentació, igual que faries amb una carta de presentació, ressalta les habilitats i aspectes relacionats amb el tipus de treball al que vulguis optar, tracta de donar la imatge d’una persona que tracta de superar-se.
-INVITACIONS
Sigues selectiu a l’hora d’enviar invitacions, que els teus contactes estiguin relacionats amb la teva professió.
-PARTICIPA
Uneix-te a grups de forma estratègica (que tingueu interessos comuns) i interactua amb ells, et beneficiarà a l’hora d’aconseguir contactes. Visita perfils que et puguin interessar amb freqüència. Recomana articles.
-CURRÍCULUM Al DIA
A part de mantenir el teu currículum al dia intenta compartir publicacions relacionades amb la teva professió que et puguin semblar interessants, donaràs la imatge d’una persona activa i que està al dia i això ho valoraran les empreses.
I sobretot mesura les teves paraules, cuida al màxim l’ortografia, el llenguatge que utilitzes i es respectuós amb els altres usuaris.
-SEGUEIX-NOS
Segueix-nos a la nostra pàgina de LinkedIn i assabenta’t dels nostres serveis i publicacions.