Select Page

El dia d’avui en el nostre blog parlarem sobre com organitzar la jerarquia de continguts de la nostra web per aconseguir un bon posicionament en els cercadors. Amb la indexació semàntica es fa cada vegada més necessari que el nostre lloc web contingui una classificació clara i precisa dels seus continguts i que sigui perfectament comprensible per als usuaris. Google i els altres cercadors s’estan esforçant contínuament per oferir-los als usuaris respostes en lloc d’enllaços, per aquest motiu avui dia es parli més de consultes de cerca que de paraules clau. Per tant hem d’assegurar-nos que nostra web compleix un requisit important: donar respostes.

Importància de l’estructura web al SEO

L’estructura d’un lloc web sorgeix de la manera en com s’organitzen els menús principals, les urls i les rutes cap a la resta de nivells de profunditat.

Una estructura web orientada al SEO ha de ser la base de tota estratègia de posicionament. És la manera com li diem als crawlers com moure’s dins del nostre lloc web i quins són les pàgines que tenen més importància; això no només afectarà positivament el nostre rànquing en els resultats de cerca sinó que també millorarà l’experiència d’usuari.

Què aconseguim amb una bona estructura?

-Millorr indexabilidat. Vol dir que les aranyes poden accedir i rastrejar fàcilment tot el nostre lloc “entenent” amb major rapidesa quin és el contingut més rellevant, podent classificar-ho on correspon per oferir-ho posteriorment a l’usuari en les seves recerques

-Enllaços de lloc. Google selecciona sitelinks un lloc web que segueix una estructura lògica i senzilla té més probabilitats d’aconseguir enllaços de lloc en els resultats de cerca, i si ja els té, estructurant és com li direm al crawler quines són les pàgines que ha de mostrar.

-Experiència d’usuari. Els usuaris no estaran “confusos” en el nostre lloc web, sabran situar-se, podran identificar fàcilment quin és la funcionalitat del site i trobar d’una manera ràpida i amb pocs passos el que estan buscant

Com ha de ser una estructura web orientada al posicionament?.

-Simple

-Seguir una jerarquia lògica

-No més de 3 nivells de profunditat

-Cada categoria ha de ser única i diferent

-Cada subcategoria ha d’estar relacionada amb la seva categoria pare

-Les categories estan construïdes partir de la recerca de paraules clau.

-No més de 7 categories principals

-La quantitat de subcategories ha d’estar balancejada dins de les categories

-L’estructura de urls ha de seguir la jerarquia del lloc web

-Les pàgines principals del lloc no haurien de situar-se en un nivell molt baix de la jerarquia.

-Enllaços interns cap a les pàgines més importants.

Conté breadcrumbs

Exemple d’una estratègia per a proposta de canvi d’estructura web:

A continuació et presentem uns passos que pots seguir per modificar l’estructura del teu lloc web evitant perdre posicionament. Podem ajudar-te a posicionar lloc web, consulta els nostres plans SEO o contacta’ns i explica’ns el teu projecte.

Fase I

1-Analitzar el keyword research i les pàgines més populars del lloc per donar-los protagonisme en el lloc web.

2-Crear un wireframe amb l’estructura actual del lloc web.

3-Construir un wireframe amb la nova proposta d’estructura per al lloc web prenent en compte els factors SEO descrits anteriorment.

4-Obtenir un llistat de les urls actuals del lloc web per analitzar la jerarquia de les subcarpetas i crear una proposta de urls basada en la nova estructura.

5-Documentar el panorama actual del lloc web: enllaços interns i externs, keywords, errors del crawler, rendiment, pàgines indexades per Google.

Fase II

1-Una vegada sigui aprovada la nova estructura, crear un pla d’acció – calendari – per realitzar els canvis per nivells, això ajudarà a reduir l’impacte d’aquests canvis abans el SERP, ajudarà a mesurar cada URL més d’aprop i a evitar perdre posicionament.

2-Crear un document amb les instruccions per al desenvolupador.

3-Creació de les subcarpetas i URLs

4-Assegurar el manteniment de totes les etiquetes contingudes a la pàgina anterior.

5-Implementar redireccionaments 301 immediatament es publica la nova versió.

6-Generar un nou sitemap.xml i enviar-ho a Google Search Console.

7-Excloure les urls antigues del index de Google mitjançant etiqueta Robots.

8-Actualitzar els breadcrumbs.

Fase III

Després de realitzar cada canvi fer un seguiment dels següents factors:

-Posicionament KWs

-Tràfic SEO

-Fiqui data en pàgines noves

-Errors en Google *Search *Console

-Pàgines indexades

-Enllaços trencats provinents d’enllaços interns i/ externs

-Contingut duplicat

Eines recomanades

-Screaming *Frog SEU *Spider

-Xenu

-Eina per crear diagrames

-Google Search Console / Google Analytics

-Rank Tracker

Summary
Estructura web para lograr un buen posicionamiento
Article Name
Estructura web para lograr un buen posicionamiento
Description
Te contamos cómo organizar los contenidos de un sitio web para que sea más entendible ante los motores de búsqueda y lograr una mayor usabilidad ante los usuarios. La estructura web debe ser la base de toda estrategia de posicionamiento online.
Author

Si continuas utilizando este sitio, aceptas el uso de las cookies. Más información

Las opciones de cookie en este sitio web están configuradas para "permitir cookies" para ofrecerte una mejor experiéncia de navegación. Si sigues utilizando este sitio web sin cambiar tus opciones o haces clic en "Aceptar" estarás consintiendo las cookies de este sitio.

Cerrar